loading

Udany wrzesień: Opel zwiększa udział w rynku europejskim do 7,4%Rüsselsheim.  We wrześniu firma Opel i jej siostrzana marka Vauxhall odnotowały korzyści z rozpoczętych w odpowiednim czasie, systematycznych przygotowań do przejścia na procedurę nowego cyklu testowego WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich). W ubiegłym miesiącu obie marki osiągnęły 7,4 procent udziału w europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t (wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu z wrześniem 2017 r.) i znalazły się na pierwszym miejscu pod względem sprzedanego wolumenu (81 741 sztuk)[1]. Jest to najwyższy miesięczny udział w rynku od marca 2016 r. i najwyższa wartość za wrzesień od 2014 r.

„Siedem procent udziału w rynku europejskim to wspaniały wynik, z którego Opel może być dumny. Nasz wzrost udziału w rynku ma szerokie podstawy i przede wszystkim został osiągnięty w odpowiednich i rentownych kanałach. Odnosimy korzyści z faktu, że we właściwym czasie przeprowadziliśmy homologację pojazdów z naszej oferty zgodnie z WLTP i Euro 6d‑TEMP. Każdy, kto teraz kupuje Opla, może polegać na najnowszej technologii i zyskuje spokój” — powiedział Xavier Duchemin, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży, obsługi posprzedażnej i marketingu w firmie Opel Automobile GmbH.

W ubiegłym miesiącu Opel zarejestrował wzrost udziału w 11 rynkach, w tym w największych krajach Europy[2]. Na rodzimym niemieckim rynku marka zwiększyła swój udział do 9,5 procent (+2,2 p.p.) — jest to najlepszy wynik miesięczny od grudnia 2010 r. i najwyższa wartość za wrzesień od 2007 r. Vauxhall, siostrzana marka Opla w Wielkiej Brytanii, odnotowała udział w tamtejszym rynku na poziomie 8,6 procent (+1,3 p.p.), co jest najlepszym miesięcznym wynikiem od 13 miesięcy. W Hiszpanii udział Opla w rynku wyniósł 5,8 procent (+0,3 p.p.) i był to najlepszy wynik za wrzesień od 2015 r. We Włoszech marka ze znakiem „blitz” osiągnęła udział w rynku wynoszący 5,4 procent (+0,6 p.p.), co również jest najlepszym wynikiem wrześniowym od 2015 r. oraz najlepszym wynikiem miesięcznym od 18 miesięcy. Udział Opla w rynku francuskim wyniósł 3,8 procent (+0,6 p.p.) — jest to najwyższy miesięczny udział w rynku od maja 2015 r. i najwyższa wartość za wrzesień od 2010 r.

Spośród wszystkich krajów europejskich najwyższy udział w rynku Opel odnotował w Holandii, gdzie producent z Rüsselsheim był ogólnym liderem rynku z udziałem wynoszącym 10,4 procent. W Belgii udział marki w rynku wyniósł 8,5 procent, a tegoroczny wrzesień był pod tym względem najlepszy od 2009 r. Opel odnotował też rekordowy udział w rynku słowackim na poziomie 9,5 procent.

Udział marek Opel/Vauxhall w rynku samochodów osobowych oraz w całym rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t

 

 

Sam. os., wrzesień 2018 r.

Sam. os., zmiana w stosunku do września 2017 r.

Sam. os. + dostawcze do 3,5t, wrzesień 2018 r.

Sam. os. + dostawcze do 3,5t, zmiana w stosunku do września 2017 r.

Niemcy

10,2%

+2,6 p.p.

9,5%

+2,2 p.p.

Wielka Brytania

8,5%

+1,2 p.p.

8,6%

+1,3 p.p.

Francja

4,3%

+0,9 p.p.

3,8%

+0,6 p.p.

Włochy

5,7%

+0,7 p.p.

5,4%

+0,6 p.p.

Hiszpania

6,0%

+0,1 p.p.

5,8%

+0,3 p.p.

 
 

[1] Na podstawie danych ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów).

[2] Cały rynek europejski E30 według wstępnych, zaokrąglonych wyników.

Do góry