loading

Nowy wzór: trzecia generacja Opla Vivaro

  • Typowy Vivaro: wyjątkowo funkcjonalny i oszczędny — przyjmowanie zamówień rozpocznie się od lutego w Niemczech
  • Na miarę potrzeb: długość od 4,60 do 5,30 m; wysokość większości wersji tylko 1,90 m
  • Mocny: ładowność do 1400 kg, uciąg do 2500 kg i 6,6m3 przestrzeni ładunkowej
  • Zaawansowany: szeroka gama systemów wspomagających kierowcę oraz elektrycznie przesuwane drzwi
  • Do ciężkiej pracy: pakiet budowlany i układ kontroli trakcji IntelliGrip
  • Mobilne biuro: multimedia, łączność i nawigacja z informacjami w czasie rzeczywistym
  • Atrakcyjna oferta: Opel kontynuuje ofensywę w segmencie lekkich pojazdów użytkowych
  • Opel stawia na elektryczność: nowy Vivaro z napędem akumulatorowym w 2020 roku
  • Gotowy na przyszłość: nowy Vivaro doskonałym partnerem profesjonalnych użytkowników


Opel Vivaro

Rüsselsheim. Szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych nabiera jeszcze większego tempa wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Opla Vivaro. Model oferowany od 2001 roku i wyprodukowany dotychczas w liczbie około miliona egzemplarzy cieszy się solidną renomą jako samochód dostawczy lub biuro na kołach. Nowy Vivaro, wyposażony w liczne innowacyjne technologie i dostępny w kilku wariantach różniących się wielkością nadwozia, jeszcze lepiej zaspokoi zróżnicowane potrzeby użytkowników. W przyszłości Opel będzie odpowiedzialny globalnie za projektowanie lekkich pojazdów użytkowych dla całej Groupe PSA.

Pierwsze egzemplarze najnowszego Opla Vivaro pojawią się u dealerów pod koniec lata, ale zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego 2019 roku. Model oparty na najnowocześniejszej platformie będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej kubaturze przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem. O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2500 kilogramów. Umiarkowana pozostała jedynie wysokość — 1,90 m w większości wersji. Nowy Vivaro może zatem swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex‑Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera.

W środku kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jak w samochodzie osobowym. Relaksowi za kierownicą sprzyjają takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Dzięki ergonomicznemu położeniu foteli wszystkie elementy sterowania są doskonale widoczne i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Użytkownik samochodu ma również do dyspozycji opcje łączności i najnowocześniejsze systemy multimedialne. 


Opel Vivaro

Wprowadzając nowego Vivaro, Opel kontynuuje realizację strategicznego planu PACE!, zakładającego inwestycje w rozwijające się segmenty rynku wielkoseryjnych modeli. Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mógł sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na tzw. „ostatnim odcinku drogi”, czyli końcowym odcinku procesu dystrybucyjnego, jaką towar pokonuje do odbiorcy.


Opel Vivaro

Trzy długości, FlexCargo: elastyczny i inteligentny Vivaro

Groupe PSA jest liderem europejskiego rynku lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki wspólnej platformie nowy Opel Vivaro jest oferowany w trzech długościach. Najbardziej kompaktowa wersja o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi, a średnica zawracania wynosząca tylko 11,3 m gwarantuje dużą zwrotność. Już w tej odmianie kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 4,6 m3 , a dzięki praktycznej klapie FlexCargo w przegrodzie za fotelem pasażera można ją powiększyć do 5,1 m3. Pozwala to na przewożenie przedmiotów o długości nie 2,16 ale do 3,32 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m i 5,30 m wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6m3. Do Vivaro z powodzeniem zmieszczą się zatem drabiny czy deski o długości do 3,67 lub 4,02 m, a drobniejsze przedmioty można ułożyć w licznych schowkach w całym kokpicie.

Vivaro nowej generacji, mogący holować przyczepę o masie do 2500 kg, jest nie tylko uniwersalnym transporterem — błyskawicznie można go zamienić w mobilne biuro. W samochodach z systemem FlexCargo oparcie środkowego fotela z przodu składa się, tworząc podręczny stolik na dokumenty, notebooka czy tablet.

Funkcjonalność przejawia się także w tym, jak rozwiązano dostęp do wnętrza pojazdu. Chcąc skorzystać z bocznych drzwi przesuwanych, nie trzeba odkładać ładunku czy paczek na bok — wystarczy ruch stopą, aby drzwi otworzyły się automatycznie (przesuwane boczne drzwi sterowane czujnikami są oferowane po raz pierwszy w nowej generacji modelu).

Opel Vivaro

Pełne wyposażenie: najnowocześniejsze technologie i systemy wspomagające kierowcę

Dzięki wielozakresowej regulacji foteli (także elektrycznej), podparciu kręgosłupa lędźwiowego oraz podłokietnikowi kokpit jest podporządkowany komfortowi kierowcy i równie wygodny jak w samochodzie osobowym. Liczne systemy wspomagające kierowcę — praktycznie niespotykane w tej klasie pojazdów — zapewniają analogiczny poziom bezpieczeństwa.

Vivaro może być wyposażony w wyświetlacz projekcyjny — unikatowe rozwiązanie w tym segmencie, dzięki któremu kierowca może śledzić wszystkie ważne informacje bez odrywania wzroku od drogi. Dodatkowa kamera z przodu oraz systemy radarowe umożliwiają realizację następujących funkcji:

  • ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
  • rozpoznawanie znaków drogowych;
  • wykrywanie zmęczenia kierowcy, czyli system zalecający przerwę po każdych dwóch godzinach jazdy oraz monitorujący zachowanie kierowcy i ostrzegający go sygnałami wizualnymi i akustycznymi przed zaśnięciem;
  • aktywny tempomat, który koryguje prędkość jazdy z uwzględnieniem prędkości pojazdu poprzedzającego;
  • system dwustopniowego ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający;
  • układ automatycznego hamowania awaryjnego pozwalający uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
Opel Vivaro

W zderzakach z przodu i z tyłu Vivaro zamontowano ultradźwiękowe czujniki. Ich zadaniem jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji wyposażenia samochodu obraz z kamery cofania jest wyświetlany w lusterku wstecznym albo na 7‑calowym ekranie.

Systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Obydwa systemy mogą współpracować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D.

Atuty nowego Vivaro to nie tylko zdolności transportowe oraz technologie zapożyczone z samochodów osobowych. Najnowocześniejsze silniki i płynnie działające skrzynie biegów, w tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, poprawiają efektywność i komfort eksploatacji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza na rynku flotowym. Wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 000 km również obniża koszty użytkowania. Wysokie umiejscowienie reflektorów oraz wysokość nieprzekraczająca 1,90 m w większości wersji ograniczają ryzyko uszkodzeń na przykład przy parkowaniu. Wszystkie te cechy sprawiają, że nowa generacja Vivaro jest jednym z najbardziej ekonomicznych przedstawicieli swojego segmentu.

Opel Vivaro

Opel Vivaro

Opel Vivaro

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Kontakt

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez podmioty oraz na zasadach wskazanych w Oświadczeniu o ochronie prywatności.

Informacje na temat przysługujących Państwu uprawnień oraz nasze dane kontaktowe znajdują się tutaj.
Do góry